Tim en Valentijn in Australië

Valentijn vertelt: Moreton Island, Sport en Sydney

Vrienden, familie en fans, ondanks dat jullie de hoogstandjes van Tim gewent zijn moet ik toch zelf een stuk schrijven over mijn belevenissen zonder Tim. Hierbij dus een stuk over mijn solo belevenissen: Moreton Island, Sport en Sydney.

Allereerst wil ik meedelen dat mijn hockeyteam thuis dit jaar alweer kampioen is geworden!

Zoals eerder geschreven was Tim actiever met het vinden van sportmogelijkheden. Ik daarentegen hing in die tijd wat achterover waarbij ik zo nu en dan wat eten naar binnen schoof met het schokkende gevolg dat ik op het randje van overgewicht zit (BMI is 25). Dus sporten staat nu ook bij mij op het programma: 2x in de week zwemmen en 2x in de week hockeyen. Bij de hockey heeft alles en iedereen een bijnaam (even wennen) de trainer is wombat, de homo is princess en de neger is blackie etc. Ik word Dutchy gemoend waar ik gezien de andere bijnamen wel tevreden mee mag zijn. Ik speel in de 3e en 4de divisie als topspits (geen idee waarom, nooit spits gespeeld) maar het schijnt dat ik er goed in ben.

Moreton Island

Zaterdag ochtend om 5.00 stond ik met mijn rugzakje te wachten op mijn vervoer naar Moreton Island. Via een robuste en verroeste xtra large jeep en een veerboot werden we (ik en 9 andere) getransporteerd naar Moreton Island. Onze reisgids was een vrouw (meer man) en zou ons het weekend vergezellen en onze tedere breintjes vol gieten met kennis over het eiland. De ik en 9 andere bestonden uit 3 engelse koppels met de gemiddelde leeftijd 33, er was 1 canadees van 30, 1 engelse arrogante b*tch van 21 en een duitse klaagmuur (wist niet dat ze die daar hadden) van 20 tot slot was er natuurlijk een frisse, fruitige en opgewekte ik.

Het avontuur begon bij het aanmeren op Moreton Island waar geen verharde weg te bekken was en we dus zo het strand op reden. Onze eerste activiteit was snorkelen dus trok ik mijn flippers aan, mijn snorkel masker over mijn hoofd en ging onze groep er op uit. De omgeving waren gezonken scheepswrakken waar de visjes, haaien en octopussen rond zwommen.

Na het snorkelen stond sandboarden op het programma. Met de jeep scheurde we over het eiland tussen de bomen en rotsen door. In 'the dessert' (zelfde als de loonse duinen) aangekomen zagen we een enorme zandheuvel opdoemen waar we vanaf gingen sandboarden. Het sandboarden was moeilijker en zeker vermoeiender dan gedacht doordat er helaas nog niet geinversteerd was in een stoeltjeslift.

Na het sandboarden was het verassend genoeg al laat in de middag en reden we naar ons tenten kamp om te gaan bqq'en. Met het bqq'en werd natuurlijk ieders beste vriend erbij gehaald (bier) wat er toe leiden dat de eerste persoon om 8 uur werd afgevoerd naar zijn tent. Na een aantal bierspellen later (niks vergeleken met thuis) dook ik mijn nest in rond 12 uur.

De volgende morgen stond surfen op het programma. Nadat de surfplank mij binnen een uur schrale tepels had bezorgd wist ik dat het surfers leven aan mij voorbij zou gaan. In de middag gingen we naar een vuurtoren en keken we uit over een broedgebied van de tijgerhaai en zagen we schildpadden. Na een uitstekend verhaal van de gids kregen we de gelegenheid om in het meer, blue lagoon in het water te springen. Terwijl ik op mijn gemakje lag te dobberen stopte er een stretched hummer voor mijn neus. De deur ging open en daar kwamen vieze harige mannen uit gevolgd door de 4 mooiste geplastische chirurgde vrouwen die ik ooit heb gezien. Gelukkig! Wat anders dan de natuur, want dit was toch een kunstmatig stukje vakwerk

Na dat taffereel gade geslagen te hebben gingen we verder om de hoogste zandduin ter wereld te beklimmen (tevens het hoogste punt van het eiland) en daar van het uitzicht te genieten! Daarna op naar huis via de zelfde weg als dat we gekomen waren.

Sydney

Na een lange vrijdag hard zwoegen op de universiteit ging ik rechtstreeks naar het vliegveld om mijn reis te beginnen. Het was een nationale vlucht en ik moet zeggen relaxt! Je mag vloeistoffen meenemen en gassen (deo). Daarnaast hoef je nergens je paspoort te trekken want als ze vragen are you Valentijn van Riel? Volstaat een simpele yes om door te lopen. Nadat ik aangekomen was in mijn hostel heb ik mij geinstalleerd op een kamer met nog 7 andere gasten. De volgende morgen op een Aboriginal walkabout in de blue mountains.

Onze gids (een aboriginal) was een nogal wazig persoon die er uit zag alsof hij stoned was. Om één te worden met de natuur moest ik van hem anders gaan lopen me inwrijven met bladeren en zelfs bladeren in mijn neus stoppen om de natuur beter te kunnen ruiken en voelen. Na dit te hebben gedaan gingen we naar een heilige plek van de aboriginals waar een verhaal in de rosten was geschreven. Hierbij ging het onder andere over de rainbow serpent, darug, dreaming time, daramulan, totem symbols en andere woorden waarvan je denkt jaaaa natuurlijk! Gedurende de dag zagen we mooie dingen van de natuur en leerde we veel over de natuur en de gewoontes en rituelen van de aboriginals. Op het einde van de dag kreeg ik een soort diploma en een eind ceremonie! ik had mijn eigen aboriginal walkabout voltooid.

De aboriginal walkabout had de hele dag in beslag genomen en uitgeput ging ik vroeg naar bed om de volgende dag de stad is grondig te bestuderen. Als eerst stond natuurlijk the opera house op het programma. Het kwam erop neer dat ik mijn hele zonadg heb ik rond geskuierd en ben ik met de bus en boot langs alle high-lights van sydney geweest. Ook tot mijn eigen verbazing heb ik nog een korte mis in de kerk gevolgd aangezien die precies bezig was toen ik binnekwam. Na alweer een lange dag vind ik zelf dat ik mag zeggen dat ik een aardige indruk heb van Sydney en dat het een echte aanrader is!

Moreton Island, Sydney: been there, done that!

Reacties

Reacties

Brigitte

Hey Vali,
Ik ben jaloers op je! Gaaf om dat allemaal eens te zien en mee te maken. Super!
Vooral die aboriginaltocht lijkt me top, ondanks de blaadjes in je neus...
Liefs Brigitte.

Ruud

haha, wij hebben ook wel eens iemand bladeren in de neus laten stoppen en er een logisch verhaal bij verzonnen. die heeft voor gek gelopen man !! haha

Michèlle

Valentijn van Riel!
Ik wist niet dat je zoveel schrijftalent had ;).
Je moet vaker een stukje typen.

En inderdaad, goed dat je meteen volle bak bent gaan sporten want overgewicht kunnen wij ons niet veroorloven in een Food (SMOOTHSS) and Health klas!
Menig mens had je hiervoor een appelmoestroffee gegeven!!

Gaaf dat je een diploma gehad hebt. Zeker iets voor boven je bed!

Ben benieuwd naar jou/jullie nieuwe verhalen,

Liefs Michèlle

Ine

Hoi Valentijn.

Wat een leuk verhaal, we waren al erg benieuwd naar jou belevenissen, maar dat klinkt allemaal super.
Probeer Tim ook maar eens over te halen wat minder geld (en tijd) te spenderen aan de sport en een weekendje met jouw mee te gaan. Sporten is heel goed, maar dat kan thuis ook nog.

Ine en Ruud

Al kennen we je niet leuk om je avonturen te lezen. Je hebt groot gelijk dat je alles aangrijpt om ook het land wat te verkennen. In die zin sluit ik me aan bij Ine, probeer Tim ook maar eens mee te krijgen. Voor je het weet zijn jullie weer terug. Geniet ervan en succes met alles!

Elly

Hoi Valentijn, idd leuk om jou ook eens wat te zien schrijven over jouw indruk van het leven down under.Maar tot dusver is het voor jou ook al geslaagd lees ik.Met die overtollige kilootjes komt het wel goed, je sport weer en weet wat je eet he haha,Nou wens jullie beiden een sportief maar vooral prettig verloop van jullie verblijf daar nog toe.Groetjes

Anouk

Hee Valentijn!!
Leuk verhaaltje, geniet er wel van om als ik even niks te doen heb zoiets te lezen!
Blij dat het goed met je gaat en leuk dat je daar ook lekker actief bezig bent!:) Altijd fijn als je toch kan blijven hockeyen tijdens je lange, lange verblijf daar!!

Geniet er nog van want de tijd zal snel gaan!!

X

Rick & Teun

Von Riel,

Dat Tim jou nog zo gek heeft gekregen om ook eens wat te schrijven... Maar we moeten zeggen, 3 jaar aan de HAS studeren heeft je zeker geen windeieren gelegd aan dit mooie verhaal te lezen.
We vinden het trouwens nog steeds bizar dat jij Tim gewoon elk weekend alleen laat om weer eens in het vliegtuig te stappen. Hopen dat Tim genoeg bij elkaar pokert om binnenkort eens mee te kunnen.

Waar blijven trouwens de foto's??

Veel plezier heren!

Groeten uit Willemstad,

Rick en Teun

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!