Tim en Valentijn in Australië

WK voetbal leeft wèl in Australië

De Gold Coast marathon mag dan wel een vervlogen droom zijn maar de voetbalmarathon van afgelopen zaterdag nemen ze ons niet meer af. Net op tijd voor het volkslied arriveerden we vlak voor 21:30 in een kroeg met meer dan 100 Nederlanders. Met behulp van de nodige googleskills waren we bij de organisatie ‘Dutch Brisbane' terecht gekomen. Deze mensen organiseren speciaal voor Nederlanders die in Brisbane verblijven allerlei activiteiten. Wisten we niet eens. Vinden we dat jammer? Nou, dat valt wel mee. We hebben de rest van ons leven nog kansen genoeg om Nederlandse mensen te ontmoeten. Tussen de Nederlanders maakt het kijken naar het Nederlands elftal echter wel een stuk leuker.

Na een abominabele eerste helft waagden we ons aan de twee typische Hollandse snacks die werden aangeboden: frikandellen en kroketten. De kroketten waren natuurlijk lang niet zo lekker als onze eigengemaakte jongens. En wat zijn frikandellen zonder frikandelkruiden? Banale gehaktstaven! Niet voor herhaling vatbaar dus. Nadat de Japanse keeper ons de zege had bezorgd, was het tijd om ons in het gehos te mengen.

Na vijf minuten moesten we echter alweer door naar onze volgende afspraak. Zoals Bruce Wayne naar Batman muteert, muteerden wij van Valentijn van Riel en Tim Tinus naar Valentine ven Riel and Tim Tynus . Uiteindelijk vonden we in het casino een geschikte bar met de sfeer waarnaar we op zoek waren. Een van mijn dromen werd werkelijkheid, namelijk bijdragen aan het spreekkoor: 'AUSSIE-AUSSIE-AUSSIE.......OI-OI-OI'. Toen Australië de 1-0 scoorde, werd pas echt duidelijk hoe erg het WK hier leeft. We werden werkelijk weggeblazen door een orkaan van geluid. Ingeburgerd als we zijn hadden we hier ook een aanzienlijk aandeel in.

Dankzij een scheidsrechterlijke dwaling (hij kon zijn arm toch niet ter plekke amputeren?) is het bij één echte orkaan gebleven die avond. En helaas ook wat betreft de rest van het WK, ondanks de winst van gisteren tegen de Serven. Als je afhankelijk bent van verlies van Zee Germans....dan kan je net zo goed voor de laatste wedstrijd je koffers al pakken.

Ine

En vanavond zeker weer naar de 'Dutch Brisbane'
Leuk om te horen hoe je dat daar beleefd

elly

ja Tim nederlands voetbal kijken moet je tussen je "landgenoten", dan heb je vast weer zon gezellige avond.Maar wel leuk om dat in aussie zo te beleven !

Aliese

Ik was gister aan het shoppen in de mall en we kregen honger dus in de foodcorner even een pizza besteld wat bleek, er hing een groot scherm waar Ausie aan het spelen was.. dus daar ben ik maar eens goed voor gaan zitten!

Ik vond het een mooie wedstrijd, vooral het tegen doelpunt was best wel droog! En het viel ons op dat de spelers daar ook best leuk zijn om naar te kijken :)

Op het moment zit ik hier al in het oranje achter de computer want ik ga er natuurlijk wel vanauit dat er straks weer iets te vieren valt voor de Hollanders..

collin

Ook het kiwi voetbal heeft een enorme impact meer dan 25% van de bevolking keek het dat dus erg hoog in voor dit land zelfs ik was 2am op om de belangrijkste wedstrijd te kijken van de kiwi..helaas zijn ze niet door maar iedereen kan ik hier mee leven The all beaten white backs.