Tim en Valentijn in Australië

Valentijn in de Whitsundays

De vakantie naar de Whitsundays! een ongelofelijke gaaf en mooi tripje.

Vrijdag stond ik vroeg op want zoals altijd ben ik van het laatste moment en moest dus mijn tas nog worden ingepakt.. Aangezien ik met een goed humeur wou vertrekken ging ik om 11 uur maar is even een uurtje zwemmen en daarna heerlijk lunchen met anton.

Aangekomen op het vliegveld in Proserpine wat ontzettend klein was, de terminal was niet eens helemaal overdekt en van een bagage band hadden ze ook nog nooit gehoord.. In de bus heb ik liggen slapen totdat ik wakker werd in Arlie beach.. Ik had een kamer bij een hostel gereserveerd (magnums) een heel grappig hostel omdat alle kamers, hutjes waren midden in de rimboe waardoor het leek alsof je in een half oerwoud zat. Nog voordat ik mijn spullen had uitgepakt begon mn maagje te knorren en ging ik dus vol goede moed op zoek naar een goedkoop en lekker maaltje! Al vrij snel werd ik aangesproken door een propper dat ze in 15 minuten gratis pizza's en bier hadden dus dat kan ik met geen mogelijkheid afslaan.. voordat ik het wist had ik een pizza achter mijn kiezen en een kan bier op.. ondertussen had ik een drietal Australiërs ontmoet.. de avond eindigde rond 1 uur waar ik goed zat en gelukkig in mn bedje plofte..

‘s Ochtends werd ik vroeg wakker met een ongelofelijke kater.. dus kon ik meteen op zoek naar een set pijnstillers en een flesje water... de hele ochtend heb ik wat geluierd. Om 1 uur ging mn wekker af en moest ik richting de haven waar we zouden verzamelen voor de zeiltocht.. Na natuurlijk net iets te laat te komen gingen we meteen aan boord bij de Britisch Defender.. een zeil boot van ... lang en .. hoog (geen idee dus) stonden we met 18 ramptoeristen aan boord.. met de 4 koppige crew kwamen we dus uit op 22 man. Het weer: strak blauw, goede wind, helder water, zonnetje, 25 graden en een blije Valentijn.. Na een introductie van de crew wat regels etc. gingen we over tot zeilen en het was echt geweldig! ik was wel wat duizelig in mijn hoofd maar de ervaring de boot!!! De boot hing echt super schuin waardoor iedereen maar aan 1 kant van de boot mocht zitten.. de hele dag hebben we gezeild en heb ik wat kennis gemaakt met de andere gasten.. na wat praten bleek dat er 1 Nederlander was (ik), 3 Engelse (2 vrouw 1 man), 3 Canadezen (3 mannen), 1 Duitser (man) en 10 fransozen (2 vrouw 8 mannen).. aangezien Fransen van die arroganten kwallen zijn praatten ze dan ook alleen maar Frans en heb ik eigenlijk maar met 2 fransen gesproken want die andere deden niet eens de moeite..

Na een lange dag zeilen kwamen we aan in een baaitje waar we zouden overnachten.. we kregen een heerlijke avond maaltijd voorgeschoteld (rijst, kip en pindasaus met salades etc) kwam natuurlijk weer alcohol op tafel en begon al snel een leuke en gezellige avond.. rond een uur of 12 lag ik nuchter!!! (ja dat lees je goed) in een heerlijk 2 persoons bed helemaal voor mezelf.. De dag erop zouden er wat activiteiten zijn en daar keek ik dus ook nogal naar uit.. De activiteiten waren een eiland bezoeken en snorkelen.. dus de volgende dag gingen we met een klein motorbootje aan wal en hadden we eerst een wandeling door de rimboe naar een prachtig uitzicht punt.. super helder blauw water.. de witste stranden (zo helder zand dat alleen NASA het mag gebruiken om telescoop lenzen te maken) en ja het was echt zo super, super mooi.. na een kwartiertje van het uitzicht te hebben genoten liepen we verder en kwamen we natuurlijk uit op 1 van deze witte stranden.. op het witte strand hadden we wat tijd om te voetballen, zwemmen.. zeg maar de gebruikelijke strand activiteiten..

Zo heerlijk en ontspannen als ik ondertussen was moesten we terug naar de boot om naar een andere locatie te zeilen zodat we daar konden gaan snorkelen.. aangekomen op de boot (11 uur sochtends) kwamen net de schildpadden omhoog en wat zijn dat ongelofelijke gave beesten.. het ware van die grote joekels van 1,5 a 2 meter in doorsnee reusachtige beesten! de zeilen gingen uit en rustig vaarden we naar onze snorkel locatie.. de boot was nu horizontaal en in de zon lag ik heerlijk op mijn handdoekje.. het snorkelen was ook gaaf al moesten we wel allemaal beschermende pakken aan tegen kwallen en andere dingen/beesten in de zee (beetje jammer) tussen het koraal en de rotsen heb ik een hoop vissen gezien maar wat het meeste in het oog sprong was een oester.. en ja dan denk je so what een oester die kun je zelf in een restaurant bestellen wat is daar nou zo cool aan.. wel deze was enorm groot 1 meter breed en 1 meter hoog.. tussen de schelpen zat een paars vlies met 2 gaten erin waarvan 1 water opzoog en de ander het weg spoot..

Het anker werd opgehaald en samen met een catamaran vertrokken we eigenlijk wel tegelijk.. Nu voel je het misschien al aankomen.. dat kwam uit op een wedstrijdje onze boot was alleen veel, veel sneller want zelfs met 1 zeil gingen we ze met gemak voorbij.. onze kapitein besloot ze nog meer te vernederen door een rondje om ze heen te varen.. Ondertussen zagen we op hun boot een aantal mensen de boot ingaan en met kratten naar buiten komen en zonder dat ik het door had gebeurde dat op onze boot ook.. Vervolgens braken er een geweldige 10 minuten los want het was namelijk tijd voor een FOOD FIGHT! Wij uitgerust met tomaten sinaasappels en andere etenswaren hun uitgerust met o.a. fruitsoorten zoals watermeloen en mandarijnen. Voordat ik er erg in had kreeg ik een stuk watermeloen tegen mn schouder en gooide ik een tomaat tegen iemand zijn hoofd.. de 10 minuten daarop vloog er op het laatst zelfs nog brokken pasta over het water en waren allebei de boten en reizigers besmeurd met eten..

Tevreden zeilden we ze voorbij waarop we nog met iedereen naar ze moonde voordat we verder gingen. De rest van de dag verliep soepeltjes en in de avond vaarden we weer een mooi baaitje binnen waar we gedurende de nacht voor anker zouden liggen. Natuurlijk kwam er wat alcohol op tafel maar deze keer moest het allemaal op! dus ijverig dronken de meeste een hele hoop bier en goon (goedkope wijn) weg.. Aangezien er super veel goon was en het er naar uit zag dat het niet helemaal op ging kwam de kapitein op het idee om een goonbong te maken.. hoe het werkt: snorkelmasker over je hoofd en de adempijp in je mond.. je adem inhouden en de adempijp in je mond en zo moest je voordat je kon ademen een kleine halve liter goon atten.. uitstekend dus en dat resulteerde dus in een aantal zaten mensen (waar ik me wederom niet onder bevond). De crew dronk gezellig mee en uiteindelijk lag 1 iemand van de crew bewusteloos op de wc voor zon 2 uur.. 2 gasten (1 Canadees en 1 Fransman) hadden de boel nog onder gekotst.. als eerst ging de franse die sliep boven mij en hij probeerde uit bed te komen flikkerde naar beneden en al kotsend liep hij naar de wasbak.. net toen hij klaar was en de kok het stond op te ruimen rende de Canadees van de voorkant naar de achterkant van het schip.. kotsend.. het hele onderdek van het schip zat vol met kots waardoor iedereen wakker werd uit bed ging en 2 uur lang op het dek heeft gezeten totdat de kots was opgeruimd en er weer een poging tot slapen kon worden gedaan..

De maandag morgen brak al snel weer aan en na een ontbijtje voeren we weer uit en gingen we langzaam terug naar de haven.. op de terugweg hadden we nog 3 wedstrijdjes met andere zeilschepen. Na de wedstrijdjes kwamen we aan in de haven en was het reisje helaas voorbij want het was gaaf! Op mijn beoordelingsformulier stond dan ook overal 10, 10 en 10

Na een voorspoedige reis naar huis kwam ik thuis.. waar Tim een avondmaaltijd voor mij in de koelkast had bewaard.. kort daarna ben ik op bed gaan liggen en in een heerlijke diepe slaap gevallen!

Reacties

Reacties

Ine

Lijkt me een hele mooie mini-trip. Behalve dat gezuip en gekots dan.
Dat vliegveld komt me bekend voor uit verhalen van Wouter en Tim.
We wachten vol spanning af op je verhaal van je weekend Cairns

elly

hey Valentijn, idd wat een toppie weekend gehad zeg als ik zo lees.Goed van je dat je jezelf goed onder controle hebt weten te houden wat alcohol betreft.Een kater genoeg lijkt me ook zo haha.Maar begrijp dat je weer een van je dromen hebt waar kunnen maken daar in Aussie.Krijgen we nog wat foto's te zien ook hiervan,lijkt me wel de moeite waard.Geniet lekker na en moge je andere uitstapjes net zo goed gewaardeerd worden! Groetjes

Ine en ruud

Hallo Valentijn, we kennen je niet maar willen ook graag even reageren. Wat een geweldige trip! We missen alleen de foto's. Hopelijk komen die nog. Ja, Fransen het blijft een apart volkje. Wel lief dat Tim een maaltje voor je had bewaard. Zorgzaam hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!